Linns Thaiwok.

När jag fyllde år så hade jag hela släkten här och jag gjorde min thaiwok som alla självklart älskade eftersom det är det godaste som finns. Så därför ville alla ha recepten men jag orkade inte göra handgjort så jag sa att jag skulle lägga ut det här på min blogg sent som vanligt eftersom mitt liv är fullt upp hela tiden men nu har jag fått mig tid att fixa detta så varsegoda .

Du behöver :
Kyckling valfritt .
ThaiWok
Cocosmjölk
Ostronsås
Fisksås
Sambal oelek
ÄggNudlar
Soja


1.Du värmer upp wok panan på hög värme häller i olivolja sedan skär du upp kycklingen i små bitar lägger i dom ,Jag brukar krygga kyckligen när jag lagt i den i wokpannan . Men helt friviligt.

Låter kyckligen stekas ett tag sedan häller du i thaiwoken.


2.Låt det steka ett tag sedan häller du i ostronsåsen och fisksåsen , häll inte i för mycket .

3.Sedan efter några minuter när allt har stekts ett tag så häller du i cocosmjölken.

Fisksåsen och Ostronsåsen jag använder . 
4.Efter du hällt i cocosmjölken häller du i sojan.

5. Sedan häller du i nudlarna.

6.  Lägg sedan i LITE sambal oelek .

Om det blir för lite sås så häll i matgrädde . 
Låt det stå i några minuter sedan är det klart !




Kommentarer
Postat av: Anders Lindhjem

Gott gott

2009-01-06 @ 14:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0